انیمیشن "مسیرفرشته ها " با حضورسرپرست حوزه هنری استان یزد، خانواده معززشهید اخلاص و جمعی ازهنرمندان در منزل این شهید رونمایی شد.

یزدفردا: انیمیشن "مسیرفرشته ها " با حضورسرپرست حوزه هنری استان یزد، خانواده معززشهید اخلاص و جمعی ازهنرمندان در منزل این شهید رونمایی شد.

سید ناصرامامی میبدی درهمین رابطه به پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری یزد گفت: همزمان باهفتمین  روز از دهه مبارک فجرفیلم انیمیشن "مسیرفرشته ها " که بر اساس زندگی خبرنگارشهید احمد اخلاص تولید شده است صبح چهارشنبه 18 بهمن ماه با حضور خانواده این شهید بزرگوار دریزد رونمایی و لوح فشرده این فیلم به پدرو مادرشهید تقدیم شد.
سرپرست حوزه هنری استان یزد با اشاره به این که این اثر درواحد مطالعات و تولید فیلم انیمیشن حوزه هنری  یزد وهمکاری سازمان بسیج هنرمندان تولید شده افزود: "مسیرفرشته ها " به کارگردانی سعید سعادت جو و بر اساس فیلمنامه ای از کرامت یزدانی با تکنیک سه بعدی کامپیوتری تولید شده است.
به گفته وی عوامل این پویانمایی عبارتند از؛ مدیر تولید: محمد صادق کوچک زاده ، بازنویسی فیلمنامه: محمد حسین فیاض، انیماتور وجلوه های ویژه : محمد حسین صدرالدینی، محمد علی توکلی ، مقداد اکبرزاده، متریال و بافت دهی : محدثه افخمی ، مدلساز: محمد آیت اللهی ، رندر و نورپردازی : سعید سعادتجو، تدوین : کمال رضایی، موسیقی ، دوبله ، استودیو: انجمن گویندگان جوان.
امامی میبدی دراین مراسم با تبریک ایام ا... دهه فجربه خانواده های معظم شهدای انقلاب اسلامی از جمله این شهید گرانقدرادامه داد: این فیلم 16 دقیقه ای، گوشه ای از آخرین لحظات زندگی خبرنگار شهید احمد اخلاص که همزمان با آزاد سازی خرمشهربه شهادت می رسد را روایت می کند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، برادامه روند تولید انیمیشن هایی درخصوص شهدای هنرمند استان تأکید کرد و گفت: تولید این گونه آثاردر دستور کارحوزه هنری یزد قرار دارد و امیدوارم بتوانیم با تولید آثارفاخرهنری، اندکی ازحق شهدا را ادا کنیم.
خانواده شهید اخلاص هم با بیان این که تاکنون به وجهه هنری و خبری فرزند شهیدشان پرداخته نشده بود از این اقدام حوزه هنری استان تقدیر و تشکر کردند و توجه بیشتر به ابعاد هنری شهدا را خواستار شدند.
شهید احمد اخلاص در سال 1335 در خانواده ای متدین و مذهبی دریزد به دنیا آمد. وی پس از پایان دوره متوسطه در زادگاهش و پذیرفته شدن در رشته جامعه شناسی دانشگاه تهران، رهسپار پایتخت شد.
درآنجا درکلاس های درس شهید سید رضا پاکنژاد شرکت می کرد و ازهمان جا با انقلاب و آرمان های امام خمینی(ره) آشنا شد، با پیروزی انقلاب اسلامی وآغاز جنگ تحمیلی ، وی به عنوان خبرنگارو عکاس عازم جبهه ها شد. شهید احمد اخلاص در روز دوم خرداد ماه سال 1361 درسن 26 سالگی درعملیات بیت المقدس درخرمشهر آسمانی شد و قدم به عرش الهی نهاد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا